
فصل تعطیلات برای دوستداران شکلات بسیار بزرگ است، اما به ویژه امسال، این تداوم هجوم تابستانی تمام عیار است که باعث افزایش فروش شکلات شد. به لطف مواد تشکیل دهنده (ما در انواع کاملاً طبیعی شیرین هستیم)، نوآوری، محصولات درجه یک و حتی خواص تغذیه ای، چیزی که زمانی ممکن بود به عنوان یک لذت ساده دیده می شد، تعدادی از خواسته ها را در راهروی آب نبات برآورده می کند.
مطالعه ChocoLogic Cargill اشاره کرد که حدود یک سوم مصرف کنندگان مصرف شکلات را در نتیجه COVID افزایش دادند. 70 درصد باور دارند که شکلات فوایدی برای سلامتی دارد، به ویژه شکلات تلخ. فقط 3 درصد از مصرف شکلات اجتناب می کنند – این ویژگی به بی زمانی بودن چیزی است که شکلات ارائه می دهد.
گزارش وضعیت درمان 2021 انجمن ملی شیرینیپزان (NCA) شاهد افزایش 4.2 درصدی فروش شکلات در طول همهگیری بود.
بر اساس مطالعات ChocoLogic و NCA، مهمترین دلایلی که مصرف کنندگان شکلات را انتخاب می کنند عبارتند از:
- این یک پاداش است
- این یک تقویت کننده خلق و خو است
- انرژی را افزایش می دهد
- این یک غذای راحتی قانع کننده است
- این باور وجود دارد که شکلات تلخ “سالم تر” است
شکلاتسازان با گزینههای ارگانیک، وعدههای لقمهای و موادی که برای شما مناسبتر هستند، به تقاضای مصرفکنندگان پاسخ میدهند که در شکلات شکلاتی، میلهها، و تنقلات نمکی شامل شکلات بافته میشوند. اما جنبه ای که هنوز هم هر بار برنده می شود طعم است. سالی لیون وایات، معاون اجرایی شرکت تحقیقاتی IRI، در وبینار «وضعیت صنعت آب نبات» در آگوست شرکت Candy Industry گفت که طعم و مزه دو پاسخ برتر هر سال در مورد مطالعه روندها هستند.
به اتفاق آرا است. اگر طعم و مزه ای ندارید که آنها واقعاً دوست ندارند، احتمالاً آنها را پس نخواهید گرفت.»
بنابراین، چه طعمهایی برنده هستند و چگونه عسل در معادله دوستداران شکلات قرار میگیرد؟ ChocoLogic دریافت که حتی اگر 45٪ از مصرف کنندگان گفتند که به دنبال انواع جدیدی از محصولات هستند، جفت طعم های کلاسیک برنده شدند. بیش از نیمی از آنها وقتی با شکلات ترکیب می شوند، کره کارامل و بادام زمینی را به عنوان غذاهای مورد علاقه انتخاب کردند. نت های ادویه ای، گیاهی و گیاهی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفتند. T. Hasegawa ایالات متحده، شرکت توسعه طعم شکلات و وانیل نیز نگاهی به نقش شکلات در ترکیبات طعمی ایفا می کند.
ابراهیما فی، مدیر فناوری شیرین تی هاسگاوا، به Food Navigator گفت: «این زمان هیجان انگیزی برای کار با شکلات و وانیل است زیرا ما تازه در حال درک پتانسیل کامل این طعم های آشنا و در عین حال همه کاره هستیم. بله، شکلات و وانیل میتوانند طعم کلاسیکی را که ما قبلاً دوستش داشتیم ارائه دهند، اما این مواد طبیعی دارای طیف وسیعی از قابلیتهای دیگر هستند که میتوانند به طعمهای مختلف پیچیدگی اضافه کنند.»
با بیش از 3000 گونه منحصر به فرد عسل در سراسر جهان، ترکیب طعم عسل و شکلات بی پایان است. علاوه بر این، عسل یک شیرین کننده کاملا طبیعی است و خود را به عنوان یک ماده تشکیل می دهد که به خوبی با شکلات جفت می شود. به طور کلی، عسل یک ترکیب خوشمزه و پیچیده است که شکلاتهای شکلاتی را با تعادل و عمق عطر و طعم قوی فراهم میکند، همانطور که این محصولات شکلاتی ساخته شده با عسل نشان میدهند.