
اگر چیزی کاربردی است، برای خدمت به هدفی طراحی شده است، و در سال 2021 مصرف کنندگان به دنبال نوشیدنی هایی هستند که نه تنها تشنگی خود را رفع کرده و لذت را به ارمغان می آورند، بلکه می خواهند نوشیدنی ها ویژگی های کاربردی را نیز به آنها منتقل کند.
و البته، نوشیدنی های کاربردی باید طعم عالی داشته باشند، جایی که عسل می درخشد. عسل به عنوان طعم دهنده و شیرین کننده، به تولیدکنندگان نوشیدنی این توانایی را می دهد که نوشیدنی ها را با یک ماده کاملاً طبیعی و فرآوری نشده شیرین کنند. بعلاوه، عسل می تواند به عنوان یک مزیت بازاریابی مثبت در لیست مواد تشکیل دهنده برچسب تمیز و از طریق گرافیک بسته بندی استفاده شود. چه شیرین کننده دیگری می تواند این کار را انجام دهد؟
در نوشیدنی های کاربردی، عسل ممکن است هر طعم ناخوشایندی را از مواد تشکیل دهنده این محصولات بپوشاند. عسل همچنین با نوشیدنی هایی که ممکن است حاوی طعم های ناآشنا باشد آشنا می شود. بنابراین، مصرف کنندگان به احتمال زیاد یک نوشیدنی کاربردی با عسل مصرف می کنند. این سه روند نوشیدنی کاربردی و برخی نوشیدنیهای کاربردی نوآورانه با عسل را بررسی کنید.
روند شماره 1: فواید التهابی
محرک اصلی بازار نوشیدنی های کاربردی در سال 2021 نوشیدنی هایی هستند که به التهاب کمک می کنند. تعدادی از شرکتها این را در فهرستهای پیشبینیشده برتر خود نام بردهاند، و تحقیقات نشان داده است که عسل حاوی انواع فیتوکمیکالها (و همچنین مواد دیگری مانند اسیدهای آلی، ویتامینها و آنزیمها) است که ممکن است به عنوان منبع آنتیاکسیدانهای رژیمی عمل کنند. مؤسسه ملی سلامت ایالات متحده می گوید در واقع، فلاونوئیدها و پلی فنول ها که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، دو مولکول فعال زیستی اصلی موجود در عسل هستند. به طور کلی، گونههای تیرهتر عسل دارای محتوای آنتیاکسیدانی بیشتری نسبت به عسلهای روشنتر هستند. علاوه بر این، طبق گزارش موسسه ملی بهداشت ایالات متحده، عسل دارای اثرات ضد التهابی است.
Food & Beverage Insider گزارش می دهد که مصرف کنندگان در سال 2021 موادی را جستجو می کنند که دارای خواص ضد التهابی باشند، و BeverageDaily.com گزارش داد که موادی که دارای خواص ضد التهابی هستند “در کانون توجه قرار خواهند گرفت.”
روند شماره 2: انرژی
عسل با 17 گرم کربوهیدرات در یک قاشق غذاخوری انرژی خالص را از طریق کربوهیدرات ها به بدن می رساند. BeverageDaily.com گزارش می دهد که نوشیدنی های بعد از تمرین و انرژی زا در سال جاری شاهد عرضه انبوهی از نوشیدنی های پروتئینی، مکمل های الکترولیت، تقویت کننده های عملکرد، تقویت کننده های انرژی و اکسیرهای کاهش وزن خواهند بود. “برندها با استفاده از برچسب تمیز … یا مواد غذایی مناسب و همچنین ترکیب چندین ماده کاربردی در یک محصول واحد، متمایز خواهند شد.” Natural Products Insider اشاره میکند که فرصتهای نوشیدنی کاربردی RTD در رده انرژی «بهطور قابل توجهی ادامه خواهد یافت»، با این بازار نوشیدنی «افزایش تقاضا، تنوع و انواع عملکرد» نه تنها در انرژی، بلکه در تقاضای التهابی فوقالذکر.
روند شماره 3: برچسب تمیز و شفافیت
و سپس تقاضا برای نوشیدنی های کاربردی برچسب تمیز وجود دارد، که عسل کاملاً برای برآورده کردن آن قرار دارد. لو آن ویلیامز، مدیر بینش و نوآوری در Innova Market Insights، به Beverage Industry گفت: «شفافیت در سراسر زنجیره تامین در سال 2021 غالب خواهد شد، و مصرف کنندگان به دنبال برندهایی هستند که می توانند اعتماد ایجاد کنند، محصولات معتبر و معتبر ارائه کنند، و اعتماد خریداران را ایجاد کنند. آب و هوای فعلی و پس از کووید». با توجه به اینکه از هر 10 مصرف کننده جهانی 6 نفر می خواهند بدانند غذایشان از کجا می آید، ممکن است با عسل شیرین باشند.
با مزایای عملکردی بسیار زیادی که ارائه می شود، جای تعجب نیست که تولید کنندگان نوشیدنی به دنبال عسل به عنوان یک عنصر کاربردی در نوشیدنی های کاربردی هستند. در اینجا فقط چند نمونه از نسخه های اخیر آورده شده است که مطابق با پیش بینی های روند سال 2021 است.
X2 Performance Pre + Intra Workout Powder Power Punch در پایان سال 2020 با همکاری قهرمان NBA Kawhi Leonard راه اندازی شد. این شرکت می گوید این محصول ساخته شده با پودر عسل شامل “مولکول های ذخیره کننده انرژی است که بدن شما برای افزایش انرژی، افزایش استقامت و بهبود ریکاوری در حین و بعد از تمرین استفاده می کند.”
عسل و چای همیشه مترادف یکدیگر بوده اند و با توجه به اینکه چای سفید کم فرآوری شده ترین چای است، سرشار از آنتی اکسیدان است. چای سفید Inko یک چای سرد بطری RTD است که انرژی طراوت بخشی را از طریق عسل به عنوان یک شیرین کننده فراهم می کند.
کل خط ایمنی جدید Cloud Water با عسل ساخته شده است، اما ما به ویژه عاشق قوطی پرتقال خونی و نارگیل با ویتامین D و روی هستیم. این آب با عسل گل وحشی، کنسانتره آب لیمو و ویتامین D3 ساخته شده است، این آب غیر GMO، فاقد گلوتن و دارای گواهینامه کوشر است. و به عنوان یک امتیاز اضافه، در بسته بندی سازگار با محیط زیست و تنها 40 کالری در هر قوطی عرضه می شود.